BĘDĘ MODNA

5 Sty

Z początkiem każdego roku mamy zwyczaj robienia postanowień. Najczęściej są to obietnice poważniejszego kalibru, więc troska o ich dotrzymanie zatruwa nam kawał czasu, dopóki nie skapitulujemy w oczekiwaniu na nową cezurę. Nauczona tym przykładem zdecydowałam się w pierwszym dniu 2015 roku wyznaczyć sobie cel realny – będę modna, ale tylko przez kilka minut. Zaraz wszystko opowiem.

Gasły ostatnie race na niebie, a ja jeszcze stałam przy oknie. W mroku majaczył stary pejzaż, ale ja już byłam modna. Widziałam w nim zupełnie coś innego. Całkiem blisko mnie parking dedykowany posiadaczom samochodów, dalej górka dedykowana saneczkarzom, na samym horyzoncie szpital dedykowany chorym. Na lewo placyk dedykowany gołębiom, które tutaj wolno dokarmiać. Na prawo fryzjer damski dedykowany, jak sama nazwa wskazuje, kobietom….

I co? Udało się.
Może więc weźmiecie ze mnie przykład. Tylko proszę, omijajcie to językowe wynaturzenie.

Jedna odpowiedź to “BĘDĘ MODNA”

  1. Grzegorz Filip Styczeń 15, 2015 @ 1:33 pm #

    To kalka z angielskiego, wprowadzona do polszczyzny poprzez język komputerowy (programy „dedykowane”, zamiast „przeznaczone do”). I rozpleniło się. Poprawnościowcy na razie się krzywią, ale zaakceptują. Uzus decyduje.

Skomentuj

