PROGNOZA POGODY

4 Sier

Od kilku tygodni moje serce zalewa fala nowego uczucia, która z falą upałów współistnieje tak harmonijnie, że temperaturę na zewnątrz też jestem gotowa brać za efekt tej miłości. To uczyniło mnie na jakiś czas nieco głuchą i ślepą na wszystko, co nie stanowi przedmiotu tej emocji. Nawet moje ogrodnicze pasje zeszły na plan dalszy. I już myślałam, że tak zostanie na zawsze.

Jednak gnana resztkami poczucia obowiązku zajrzałam do ogródka. Rozpacz. To, co sadziłam wiosną, wyschło na pieprz. Tylko brązowe resztki poskręcane w przedśmiertnych konwulsjach. Pośród tego wąż ogrodowy zwinięty w ciasne kółko wygrzewa się w słońcu.

Moje przerażone oko otworzyło się na szerszą rzeczywistość. W ślad za nim podążył organ słuchu. Z większą uwagą zaczął śledzić dźwięki, które nie płyną z ust ukochanej istoty. Chwytać prognozy pogody, a w nich zmasowaną niechęć do najmniejszej chmurki zwiastującej deszcz. Bo skoro jest pora letniego wypoczynku, to aura ma być wakacyjna i koniec. Ma służyć tym, co idą na plażę. Kogo odchodzi doszczętnie zrudziały trawnik, kiedy czeka płowy piach nad jakąś wodą. Kto by rzucał na jedną szalę ryzyko inwestycji w krajowy wypoczynek, a na drugą marniejące pola ogórków. Toteż „pogodynki” wszelkiej maści swoje doniesienia atmosferyczne zaczynają ujmować w jednej tylko perspektywie. Informacje z pogodowego frontu obudowują emocjonalnie tak, że robi się nieznośnie tendencyjna. Jeżeli coś może zakłócić przebieg kanikuły, automatycznie staje się zjawiskiem, które nie zasługuje na akceptację, wymaga natomiast wielu utyskiwań. A temu to się sprzeciwia nawet mój przepojony doznaniem słodkiej więzi duch, który w krótkich chwilach oderwania od najdroższej osoby postuluje: WIĘCEJ DEMOKRACJI W TRAKTOWANIU POGODY.

Skomentuj

